9f16c940357e47f4828282170ce5e5ce-kopi+2.jpg

Referater - 2017-2023

Maj 2023 - 2

Bestyrelsesmøde 24-05-2023 kl. 19-21

Tilstede: Stefan, Claus, Bent, Kirsten, Lina, Christian

Afbud: Peder; Bettina (suppleant)

Bevaringsudvalgsrepræsentanter; Helle og Bo, var forhindret

Dagsorden

1.       Valg af referent

2.       Status fra beboerrepræsentanterne i Bevaringsudvalget

3.       Fordeling af ansvarsområder, herunder Lokalplansforslag, Fællesskabet Sletten Havn, Affaldsordningen, Fjernvarme

4.       Affaldshåndteringen

5.       Eventuelt

Ad 1) Christian valgt

Ad 2) Ingen detaljeret status, da beboerrepræsentanter ikke var til stede. Der var dog kommet en skriftlig status:

Dageløkkevej 14 havde søgt om renovering af udestue. Afvist; der skal fremsendes nye/bedre tegninger

Gl Strandvej 202: Søgt om udskiftning af gamle vinduer til tilsvarende nye vinduer. Godkendt.

Ad 3) Fordeling af ansvarsområder (navne angivet nedenfor er hovedansvarlige, men trækker andre ind hvis behov):

Lokalplan: Lina, Bent, Claus

Fællesskabet Sletten Havn: Stefan, Claus

Affaldsordning: Kirsten, Claus

Fjernvarme: Bent, Stefan

Hjemmeside/IT: Lina, Claus (bestyrelsen vil gerne have denne opgave internt; så aftaler selv overdragelse med Ane)

Fællesspisning: Kirsten

Strandlyst: Kirsten (Citat; Til næste generalforsamling står det snorlige 😉)

 

Aftalt at hjemmeside opdateres med nuværende bestyrelsesmedlemmer, incl. adresse, mail og telefonnummer.

Lina & Claus sikrer dette

 

Vi talte om der skulle være parkering/trafik ansvarlig. Men vores opfattelse er, at der ikke er så meget mere vi kan gøre med eksternt bidrag (kommune & politi). Så fokus på vores sedler til at sætte i vinduer ved dårlig parkering.

Der er følgende retningslinjer/regler man skal være opmærksom på:

·       Der skal normalt (tommelfingerregel) være min 3,5 m fri kørebane ud for en parkeret bil

·       Hvis du parkerer på en meget smal villavej, vil du sandsynligvis blokere for, at boligejeren overfor kan køre ud – og så må du ikke parkere der.

Vi aftalte at kalke de steder der oftest parkeres i modstrid med ovenstående punkter. Christian har ansvaret for at der bliver kalket.

 

Aftalt at vi laver en arrangementsliste (ca. et halvt år fremad), som en kombination af beboerforeningens og havnens arrangementer, og som deles med medlemmer via hjemmeside/Nyhedsbrev.

Nedenstående skal på listen

·       Loppemarked lørdag 11/6 11-14

·       Sankt Hans aften fredag 23/6

·       Havnefest lørdag 26/8

·       Fællesspisning torsdag 7/9 (mere info følger)

·       Andespil onsdag aften 8/11

·       Julearrangement søndag 10/12

Lina og Claus sikrer dette

Ad 4) Affaldshåndtering; foretræde

Claus deltog alene (Kirsten var blevet arbejdsramt). Foretræde varer kun 8 minutter. Claus fokuserede på at der ikke skulle komme flere skraldespande i gadebilledet. Og at beboerforeningen gennem lang tid har været i dialog med forvaltning om løsning med fællesopsamling af nogle fraktioner på havnen.

Endelig er der et brand issue med spande ved hvert hus. Reglen er at de skal stå med 5 meter til vinduer/døre; og 2,5 meter fra skel. Igen noget der er vanskeligt for mange beboere i Sletten.

Referat fra udvalgsmødet forelå ikke ved bestyrelsesmødet, så endelig beslutning kendes ikke.

Men stemningen på mødet var, at sagen skulle gå tilbage i forvaltningen; og ingen forespørgsel om 3. spand til alle. Vi tror ikke der sker noget inden sommerferien.

Afvente erhverv også – men Claus påpegede erhverv er egenbetaling;

 

Ad 5) Evt.

Bestyrelsesmøder frem til jul aftalt:

Tirsdag 8-8 kl. 19-21

Mandag 23-10 kl. 19-21

Torsdag 14-12 kl. 19-21

Peder skal melde om de valgte datoer passer for ham

Claus Schellerup